torsdag 26 november 2009

Farmhouse

En till skräckis avklarad.
Här ser vi en film om två personer som flyr från ett mörkt förflutet. Dom säljer allt dom äger och flyttar långt bort. På vägen så råkar dom dock ut för en olycka och söker hjälp i ett närläget hus. Ägarna till huset visar sig inte vara lika snälla som dom först verkade.
Innan jag slog på denna så hade jag läst på lite om den, det var många som inte direkt var förtjusta i den. Tänkte att jag ändå skulle kika på den och bilda min egen uppfattning.
Det visade sig ganska snabbt att jag delade mening med många andra, detta var ingen superfilm direkt. Kollar man på skådespelarensemblen så är det inte många som varit med i några stora filmer innan, de flesta har varit med i diverse olika serier. Så på skådespelar insatsen kammar inte denna film hem många poäng. Inte heller på specialeffekterna. Dom kan inte ha haft någon stor budget när dom spelade in denna filmen.
Någonting som jag däremot gillade, jag kanske är lite skruvad, är ett av tortyrknepen i denna film. Jag har sett alla Saw filmer men jag har aldrig vridit mig i soffan så mycket som när den scenen dök upp. Det var bland det äckligaste jag har sett. Och ändå fick man inte se så mycket utan det var mer tanken på att bli utsatt för det som gjorde att det kröp i hela kroppen på mig och jag kunde inte sitta still.
Filmen får inget toppenbetyg som ni kanske redan listat ut. Det blir 3/10 för denna. Jag tror det ända som drar upp den från ett riktigt bottenbetyg är den nyskapande tortyren. Jag mår fortfarande illa när jag tänker på det.