tisdag 24 november 2009

Gamer


Gamer hade jag inte hört talas om förräns en kollega nämnde att han hade sett den och berättade hur dålig den var. Så jag tänkte "Eh vad tusan, jag får väl kolla på den och se hur dålig den är då".
Med den inställningen slog jag på filmen och började kolla på den. Jag märkte ganska snart att filmen var lite speciell, det var väldigt snabba klipp i actionscenerna så man hann knappt se vad som hände, men det var ändå riktigt tuff action. Efter ett tag så kände jag "Hmm, jag gillar det här" man fick känslan av att det var ett spel, inte alltid man hinner reagera på det som händer runtomkring en.
Så, kanske jag ska förklara lite vad filmen handlar om. Filmen utspelar sig i en inte allt för avlägsen framtid där man har tagit fram ett nytt sorts spel. Man kopplar helt enkelt upp sig mot andra människor och styr dessa. I början handlade det mest om att göra saker man själv inte kunde drömma om att våga göra. Men sedan släpptes spelet "Slayers", här styr man människor ifrån fängelset där dom har fått valet att antingen sitta av sitt straff i fängelse eller ställa upp och bli styrd i "Slayers" som kort beskrivet handlar om att överleva.
Jag började se på den här filmen med ganska låga förväntningar och blev glatt överraskad. Jag blev också glatt överraskad av skådespelarensemblen, vi ser bl.a Gerard Butler (300), Michael C. Hall (Dexter) och även Alison Lohman som jag nyligen såg i filmen Drag Me To Hell, som också finns recenserad här på min blogg.
Så, betygsättning då. Helt klart en sevärd actionrulle, den får 7/10. Att tänka på om ni har "känsliga" personer i er närvaro, det förekommer en hel del halvnaket i denna filmen, och även en del blodiga scener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar